HTML

Automotive

Különlegességek, high-tech, lóerők és nyomaték az exkluzív autók világából

Friss topikok

Linkblog

100 éve Audi

2009.07.17. 09:04 :: Dr. Robin Masters

1909. július 16-án August Horch megalapította a nevét is viselő August Horch Automobile üzemet Zwickauban. Ezáltal létrejött a német autógyártás egyik ma is meghatározó szimbóluma, amelyet ma úgy ismerünk, hogy Audi. A cég emblémája, a négy karika négy autógyár összeolvadását szimbolizálja; Audi, DKW, Horch és a Wanderer. 1932-ben megtörtént az egyesülés, létrejött az Auto Union. 1969-ben az Auto Union fúzionált az NSU-val, létrejött az Audi NSU Auto Union AG, amelyből 1985-ben kialakult az AUDI AG. A cég ma már a VW AG leányvállalata, autói a minőséget, a dinamizmust és az előrehaladást szimbolizálják, amelyet a szlogenjük "Vorsprung durch Technik - A haladás technikája" is sugall. A tegnapi naptól kezdődően elindult az Audi 100. születésnapját ünneplő 100 napos centenáriuma. Az ünnepségen részt vett többek között Angela Merkel kancellár, valamint a világhírű Lang Lang kínai zongoraművész is. Az Audi centenáriumát rendhagyó módon ünnepli, a cég belső stúdiója, az Audi Design Studio a híres zongorakészítő manufaktúrával a Bösendorferrel közösen tervezett egy rendkívül modern zongorát, amelyen főként fiatal tervezők dolgoztak. A designereknek belülről kifelé kellett megépíteni a pompás hangszert, amely valóban a haladás szimbóluma lehet a zene világában is. A tervezés során megszerzett tapasztalatokat a cég tervezői a jövőbeli modellek megalkotásánál is fel fogják használni. A zongora ára 100 ezer euró, azaz közel 28 millió forint, és hamarosan már meg lehet vásárolni. A jubileumról természetesen nem maradhatott el egy új autó bemutatása sem, a tegnapi napon hivatalosan is felfedték a fátylat az új ötajtós négykarikásról, az Audi A5 Sportback típusról. A négyüléses autó az A4-től sportosabb, ugyanakkor az A5 egy praktikusabb változatának szánják. Motorizáltsága terén a vásárlók három dízel és három benzines erőforrás közül választhatnak, melyek a következők: 2.0 TDI 170 lóerővel és 350 Nm csúcsnyomatékkal, 2.7 TDI motor 190 lóerős változata 400 Nm nyomatékkal, valamint a 3.0 TDI 240 lóerő csúcsteljesítménnyel (500 Nm) és hat hengerrel V alakban elrendezve, valamint quattro hajtáslánccal. Benzinesek közül a 2.0 TFSI 180 és 211 lóerős változata quattro hajtással, valamint a 3.2 265 lóerős szívó V6-os motor szintén négykerék meghajtással. A motorokhoz kiviteltől függően manuális, s-tronic, vagy duplakuplungos automata váltó társítható. Az új Audiban is elérhető lesz Drive Select, amely funkcióval az autó gombnyomásra hangolható kényelmesről sportosra, valamint opicóként rendelhető hozzá adaptív futómű, változtatható áttételű kormánymű és a legerősebb motorizáltású verziókhoz sport differenciálmű is. A rendelhető extrák közül még kiemelendő az S-line csomag, amellyel mindegyik változat sportossá tehető, továbbá a különféle bőrözések és a 14 hangszórós Bang & Olufsen audio berendezés is. 2010-ben pedig érkezik az 1.8 TFSI motor is. Az autó az őszi Frankfuri Autószalonon lesz elsőként megtekinthető a nagyközönség számára is. Az alapváltozat ára 33 650 euró, a csúcs pedig 47 950 euróba fog kerülni Németországban. További információk a centenáriumi honlapon.

Szólj hozzá!

Címkék: sport audi auto union vw quattro centenárium sportautó jubileum a5 horch v6 automotive dkw wanderer bang & olufsen vorsprung durch technik a haladás technikája 100. jubileum

A bejegyzés trackback címe:

https://automotive.blog.hu/api/trackback/id/tr501250854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása