HTML

Automotive

Különlegességek, high-tech, lóerők és nyomaték az exkluzív autók világából

Friss topikok

Linkblog

Az új Jaguar XJ

2009.07.16. 11:09 :: Dr. Robin Masters

A neves brit autógyár egy negyvenéves korszakot zárt le azzal, hogy a napokban hivatalosan is bemutatta a legnagyobb vadmacskát, a Jaguar XJ modellt. A szivaralakú forma már a múlté, helyét a markáns vonalak és a kupészerű karosszériakialkítás vette át. Az autó főleg könnyűszerkezetes alumínium elemekből épül fel, a modern formaterv pedig hozzájárult ahhoz, hogy a legjobb légellenállással rendelkező Jaguar autóját építsék meg, a légellenállási együttható értéke 0,29, amely bár nem iparági rekord, mégis jelzi, hogy a Jaguar valóban új irányba halad. A könnyű szerkezetnek köszönhetően az autó még így is meglehetősen nehéz, a különféle változatok 1755-1915 kg-ot nyomhatnak. Az autó külső formajegyeit többek között a ma már kötelezőnek számító LED első és hátsó lámpák, a hűtőmaszkra költöztetett embléma és a markáns orr határozza meg.Az új csúcs macska kétféle hosszúságban lesz megvásárolható, a rövidebb 5,122 m, a hosszított változat pedig 5,247 m lesz. Csomagtere átlagos, csupán 520 liter űrtartalmú. az új XJ-t a Jaguar legújabb V6 elrendezésű dízel, valamint V8-as benzin motorjaival lehet megrendelni. A dízelek közül a háromliteres a legerősebb, ez 275 lőerős és 600Nm a csúcs forgatónyomatéka. ezzel az erőforrással a nagymacska 6,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100km/h sebességre, és akár 7 liter körüli átlagfogyasztás is elérhető vele vegyes ciklusban 100 kilométerenként.

Az ötliteres V8-as motor háromféle teljesítménnyel rendelhető meg; az alap feltöltés nélküli 385 lóerős változat lesz, ezt követi a kompresszoros 470 lóerős, majd a csúcs 510 lóerős verzió, amelyet az XF-R-ből már ismerhetünk. A legerősebb motorral az autó 4,9 s alatt gyorsul 0-ról 100km/h sebességre, amely egészen kiemelkedőnek tűnik, figyelembe véve az autó tömegét. A Jaguar minden motorhoz a ZF-től származó 6 sebességes automatikus váltóművet társítja, ezáltal garantálva lesz a biztos erőátvitel és a kényelmes vezetés.

A modern irányváltást továbbá az is mutatja, hogy az autót változtatható lengéscsillapítással, légrugózással és elektronikusan zárodó hátsú differenciálművel is ellátták a mérnökök. Ez által válik az új csúcs Jaguar egyszerre elegáns limuzinná, amely sportos karaktereket is magában hordoz. Az autó utasait odabent kiváló minűségű anyagok kápráztatják majd el, finom bőr bevonat a műszerfalon, az üléseken, a kormányon és a tetőn is. Továbbá lézerrel vágott nemes fa berakások,  és egy 12,3 inch átmérőjű TFT központi kijelző emeli a beltér ragyogását. Ezen a kijelzőn a navigáció és a szórakoztató berendezés funkcióit lehet elérni. A szórakoztató médiarendszer a híres Bowers & Wilkins cégtől érkezik, amely 7.1 rendszerű és 1200 W összteljesítményű, CD/DVD kompatibilis, beépített háttértárral és USB interfésszel lett ellátva. Az első példányokat a cég 2010 elején szállítja az első szerencsés tulajoknak, a jövőben pedig várható egy páncélozott változat megjelenése is.

Szólj hozzá!

Címkék: v8 jaguar @ limuzin luxury v6 xj wilkins bowers

A bejegyzés trackback címe:

https://automotive.blog.hu/api/trackback/id/tr881248973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása